marți, 25 martie 2008

disciplina meditatiei sau Cugetarea


Daca veacul acesta ne ofera multe lucruri bune, cred ca daca nu suntem atenti platim cu lucruri mai bune. Unul dintre aceste lucruri pe care se pare ca il pierdem sau unii nici nu l-am avut inca, este meditatia. Nu cea "transcendentala" sau yoga, ori altceva de genul acesta. Vorbesc despre a gandi profund la Dumnezeu, la sensul vietii, la Cuvantul Lui Dumnezeu inspirat, la modul nostru de a trai, la relatiile pe care le avem sau nu le avem.. etc. Ramai uimit cand citesti Biblia, si nu numai Biblia, sa vezi ca oamenii din alte secole, chiar de la inceputul lumii gandeau mai mult si mai profund ca noi, astazi. Mi-e teama sa nu ne transformam in cyborgi care fac toate lucrurile cu un oarecare automatism, dupa cum cineva l-a programat sa actioneze, avand foarte putina gandire proprie. Mai mult instincte decat gandire profunda. Mai mult instincte de conservare decat relatie si dependenta de Dumnezeu si traire prin credinta. Credinta??!!! ooups! De ce filmele din boxoffice-ul de azi sunt Spiderman, Piratii din Caraibe, desenele Marvell, Codul lui DaVinci si altele de felul acesta? Doar divertisment! Nimeni nu mai analizeaza ce vede, ce citeste, ce aude! Totul vine pe banda si noi inghitim frumos fara discernamant. Dar vorba aceea: Garbage in - garbage out...

2 comentarii:

  1. Cele scrise de tine merita a fi citite, insa nu stiu daca si esti unul dintre aceia care practica cu regularitate meditatia crestina, ma gandesc in sens corect si pozitiv al cuvantului. Daca da, m-ar interesa in ce fel practici aceasta. Eu sant interesat de acest lucru, si ma straduiesc pe cat imi sta in putinta sa stau cat mai mult pot in prezenta placuta a Lui Dumnezeu.
    Zsolt
    mesajul@fw.hu

    RăspundețiȘtergere
  2. salut

    apreciez ca imi citesti blogul. In ce priveste meditatia crestina, inca este un deziderat la mine. Sunt impresionat de felul cum au facut-o oamenii mari ai bibliei. Incerc totusi sa schimb cate ceva. De exemplu, am schimbat felul de a ma ruga. Noi penticostalii ne rugam tare, si mult... si din pacate nu totdeauna eficient. Am inceput sa ma rog in felul in care si Dumnezeu sa imi poata vorbi. In rugaciunea mea am momente destul de lungi cand nu vorbesc ci ascult vocea Lui. Incerc prin citirea Bibliei sa Il las pe El sa imi vorbeasca. Cand am probleme (de exemplu situatii complicate la serviciu, si fiind director am de multe ori de luat decizii importante care implica oameni), ma rog si astept sa primesc raspuns de la El, citind biblia, gandindu-ma la Dumnezeu si lasandu-l pe El sa imi vorbeasca. Cand ma uit la un film, inainte incerc sa vad ce contine citind un review, si incerc sa aleg un film cat se poate de bun. Cand sunt in niste situatii delicate incerc sa vad ce vrea Domnul sa imi zica. Ma gandesc la asta si ma rog. Din pacate, mi-e greu sa am multe momente de meditatie efectiva in mod regulat pentru ca stau foarte prost la capitolul autodisciplina. Daca poti sa-mi impartasesti din experienta ta, ma bucur de orice sugestie ce ma poate ajuta si pe mine sa merg inainte. Cred cu adevarat ca avem nevoie de asta.

    RăspundețiȘtergere

Postari mai vechi